Høringssvar til lokalplan

På Åbrinkens generalforsamling blev det aftalt, at bestyrelsen vil lægge eventuelle udkast til fælles høringssvar om den kommende lokalplan for Åbrinken her på hjemmesiden, som øvrige beboere kan tilslutte sig, hvis de ønsker at støtte høringssvaret.

En gruppe medlemmer af grundejerforeningen, med Vibeke Barkentin som pennefører, har skrevet et udkast til høringssvar til lokalplanen for Åbrinken – vedhæftet nedenfor.

Ændringsforslagene går i hovedsagen ud på:

– mere fleksibilitet ift. byggefeltet til vindfang og toilet/bad

– skure må placeres 30 cm og 60 cm fra skel – ikke som foreslået 1 meter

– mulighed for to tagvinduer i garagetaget – i stedet for kun ét

– mulighed for tagvinduer i vindfang og bad/toilet i stueetagen

– mulighed for tagvindue i garagen på type B-huse

– mulighed for tagpap og naturskiffer på taget – ikke kun skiffereternit

For at få en god dialog med forvaltningen, sendes udkastet inden borgermødet mandag d. 5 marts. Det endelige høringssvar sendes til forvaltningen 21. marts.”

Hvis du vil støtte dette høringssvar, skal du sende en mail til Vibeke Barkentin på Barkentin@privat.dk med dit navn og husnummer senest søndag d. 18. marts. På samme adresse er man også velkommen til at komme med forslag og spørgsmål. Hvis du synes, at nogle af forslagene er for vidtgående, kan du tilkendegive, at “Jeg støtter generelt høringssvaret som helhed, med undtagelse af forslag nr:  ______________”. Efter 18. marts samler Vibeke alle bemærkninger til dette høringssvar og justerer efter behov og laver en oversigt til forvaltningen over de forslag, der ikke støttes af alle.

Bestyrelsen:

Alle beboere kan selvfølgelig sende et høringssvar til forvaltningen. Ovenstående høringssvar er ikke udtryk for bestyrelsens holdning. Ønsker man at benytte vores hjemmeside til profilering af et høringssvar, er man velkommen til at kontakte bestyrelsen for dette.

kommentarer-til-lokalplan-278-vibeke_morten_anders